Aktualności

kids read

Cele dydaktyczno-wychowawcze – październik:

  • wprowadzenie pojęć: piękno przyrody, pracowitość;
  • kształtowanie pojęć związanych ze zjawiskami przyrodniczymi, dokonywanie obserwacji przyrodniczych;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie- stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • rozwijanie sprawności motorycznej i współpracy w grupie;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, w, obok, nad, pod, przed, za, między;
  • rozwijanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2 w znaczeniu kardynalnym i porządkowym;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, t, i,  wyróżnianie wskazanej głoski                      w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

Kącik Dobrego Startu

 

„Strumyk”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Na wakacjach było miło, //

do strumyka skakaliśmy. //

Woda lodowata była, //

lecz się tym nie zrażaliśmy. //

Ref.: Nadeszła już jesień //

i lata szkoda, //

a tam w strumyku //

szumi, szumi woda. //

„Koszyk ze wzorkiem”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Ładny wzorek jest na koszu. //

Chętnie go tu przerysuję. //

A gdy szlaczek będzie gotów, //

to go mamie podaruję. //

Ref. Jesień z koszem // spaceruję, //

kolorami // świat maluje, //

my koszyki // ozdabiamy //

i z patyczków // wzór składamy. //

 

Piosenki

,,Malowała jesień”

sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełłowie

Malowała jesień w parku wszystkie liście,

Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.

Lala, lala, la, lala, lala, la.

Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.

Przyleciała sroczka i usiadła z boku,

Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.

Lala, lala, la, lala, lala, la.

Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.

Zobaczył to wietrzyk i pędzi po lesie,

Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.

Lala, lala, la, lala, lala, la.

Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.

,,W deszczu”
sł. Jerzy Ficowski, muz. Michał Sulej

Gdy deszczowy przyjdzie czas,

Zaraz grzyby rosną.

Roi się od grzybów las

Pod każdziutką sosną.

Rankiem tu nie było nic,

Teraz gdzie się ruszę:

To prawdziwek,

To znów rydz

Z wielkim kapeluszem.

Lecz popatrzcie spoza szyb

Na ulice miasta.

Choć deszcz pada,

Żaden grzyb

Tutaj nie wyrasta.

Ale nawet w mieście też

Kiedy deszcz pozwoli,

Rosną niby grzyby w deszcz

Setki parasoli.

 

Wiersze

,,Jesienny pociąg”

Dorota Gellner

Stoi pociąg na peronie –

żółte liście ma w wagonie

i kasztany, i żołędzie –

dokąd z nimi jechać będzie?

Rusza pociąg, sapiąc głośno.

Już w przedziałach grzyby rosną,

a na półce, wśród bagaży,

leży sobie bukiet z jarzyn.

Pędzi pociąg lasem, polem

pod ogromnym parasolem.

Zamiast kół kalosze ma,

za oknami deszcz mu gra.

O, zatrzymał się na chwilę!

Ktoś w wagonie drzwi uchylił

i potoczył w naszą stronę

jabłko duże i czerwone.

„Jesienne odloty”

Marcin Brykczyński

Idzie jesień, wśród ptaków niepokój,

ciepłe kraje z oddali je kuszą

i niebawem już, tak jak co roku,

za bocianem gromadnie wyruszą.

Wilga, dudek, skowronek radosny,

i jaskółka poleci też z chęcią,

za to z nami doczekać chcą wiosny:

wróbel, sójka, sikorka i dzięcioł.

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)