Aktualności

kids read

Cele dydaktyczno-wychowawcze – listopad:

  • wprowadzenie pojęć: miłość do ojczyzny, pomysłowość;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

Kącik Dobrego Startu

 

„Góry Tatry”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Podnoszę głowę wysoko, //

By ujrzeć Giewontu szczyt. Hej! //

Ta góra mi przypomina //

Rycerza, który tu śpi. Ciii! //

Ref.: Czy burza jest, czy wieje wiatr. //

Podziwiam te szczyty Tatr. Hej! //

„Kałuża”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Przed domem kałuża,

okrągła, nieduża. //

Gdy kijek mam w ręce,

po wodzie nim kręcę. //

Po chwili, tak bywa,

obraz się rozmywa. //

Rysunek na wodzie

dziś mi nie wychodzi. //

Choć deszcz był nieduży,

nie brak tu kałuży. //

Wciąż kijkiem wywijam,

gdy kolejne mijam. //

 

Piosenki

 

,,Polska – mój dom”

sł. Urszula Kamińska, muz. Agnieszka Widlarz

Właśnie tutaj jest twoja ulica,

mama, dom, przedszkole oraz pies.

Miasto, wioska, kolega, dzielnica,

a to wszystko to Polska jest!

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina

od Bałtyku po szczyty Tatr.

Tu jest Polska, ojczysta kraina.

Biały orzeł jej strzeże od lat!

Morze, góry, jeziora i lasy,

pola zbóż kołysze lekki wiatr.

Zwiedzaj Polskę, wyruszaj na trasy.

I jej legend poznawaj świat.

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina… (x2)

Polska, Polska! – kibicuj z innymi,

wtedy gdy drużyna twoja gra.

potem w stroju biało-czerwonym

wspólnie z nimi odśpiewaj hymn!

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina… (x2)

 

,,Moje pomysły w deszczu”


sł. Urszula Piotrowska, muz. Dariusz Kabaciński

Deszcz za oknem kap, kap, kap,

a ja myślę sobie tak:

– Nie znam nudy, nie, nie, nie,

bo ciekawi wszystko mnie.

Ref.: I już skarby, hop, hop z półek,

i z szuflady na podłogę.

Hej, hej, hej! To moje zbiory –

poustawiać znów je mogę.

Szklane kulki i maskotki,

i figurki różnych stworzeń,

i książeczki o zwierzętach.

Chcesz mieć zbiory? Każdy może!

Krople w szyby bam, bam, bam,

więc pomysły nowe mam

na zabawę, tralala,

a wy róbcie to, co ja.

Ref.: Przebieranki, gry planszowe,

teatrzyki oraz bale

i konkursy dla rodziny,

żeby czuła się wspaniale.

Potem mamie lub też tacie

wskoczyć grzecznie na kolana

i jesienne czytać bajki

albo słuchać deszczu grania.

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)