Aktualności

kids read

Cele dydaktyczno-wychowawcze – styczeń:

  • wprowadzenie pojęć: szacunek wobec starszych, sprawność fizyczna;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie- stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa                           i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

Kącik Dobrego Startu

„Wzorek na pasku”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Dziadek ma zegarek, //

piękny, posrebrzany. //

A na pasku wzorek //

jest namalowany. //

Wzorek rysujemy, //

bardzo się staramy. //

I z pomocy pani //

już nie korzystamy. // (x2)

„Schody”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Stopień po stopniu, schodek po schodku

idziemy w górę, wciąż do celu. //

Stopień po stopniu, schodek po schodku,

chodź razem z nami, przyjacielu. //

Stopień po stopniu, noga za nogą

schodzimy teraz wolno schodami. //

Schody potrzebne są, bo służą,

by się przemieszczać między piętrami. //

 

Piosenki

,,Tęgi mróz”

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

Tęgi ze mnie mróz, tęgi ze mnie mróz.

Pomaluję szyby w kwiatki,

Na czerwono nos Agatki,

Kubę mocno szczypnę w uszy,

Mroźnym śniegiem prószył.

Ref.: Tęgi ze mnie mróz.

Tęgi ze mnie mróz.

Tęgi mróz.

Tęgi ze mnie mróz. (x2)

Na jeziorze zmrożę wodę,

Woda się pokryje lodem.

Dach ozdobię sopelkami,

Będę skrzypieć pod nogami.

Ref.: Tęgi ze mnie…

Będę trzeszczał, będę ściskał,

Będę straszył, szczypał, świstał.

Niech do domu szybko zmyka

Ten, kto wyszedł bez szalika.

Ref.: Tęgi ze mnie…

,,Zimowa poleczka”
sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełłowie

Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie

kochają bałwanki i tańczą ją co dzień.

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr.

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref.: Ha, ha, ha, ha,

hi, hi, hi, hi.

Śniegowe bałwanki

to my, właśnie my!

Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki,

z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki.

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr.

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref.: Ha, ha, ha, ha…

Stanęły na chwilkę, by pot otrzeć z czoła,

lecz skoczna muzyka do tańca znów woła.

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr.

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref.: Ha, ha, ha, ha…

 

Wiersze

„Gimnastyka dni tygodnia”

Ilona Dziubek

Gimnastyka – dobra sprawa,

co dzień wszystkim radość sprawia.

Gdy niedziela się zaczyna,

trening tydzień rozpoczyna.

W poniedziałek dwa podskoki,

wtorek lubi kroki w boki.

Środa kręci dwa kółeczka,

no a w czwartek jaskółeczka.

W piątek szybko dwa przysiady,

a sobota robi ślady.

I tak przez tydzień cały

dni tygodnia wciąż szalały.

„Pory roku”

Stanisław Karaszewski

Cztery pory ma rok cały.

Każda inna oczywiście.

Zima w śniegu, wiosna w kwiatach,

lato w słońcu, jesień w liściach.

Wiosna, lato, jesień, zima,

cztery pory rok nasz ma.

Każda inne zna zabawy,

każda w co innego gra.

Wiosna lubi rower, piłkę,

lato łódki i kajaki.

Jesień rolki, hulajnogi,

zima narty, łyżwy, sanki.

Wiosna, lato, jesień, zima,

cztery pory rok nasz ma.

Każda inne zna zabawy,

każda w co innego gra.

Wiosna stawia babki z piasku,

lato kąpie się w basenie,

jesień spaceruje w lesie,

zima śnieg w bałwanka zmienia.

„Dla każdego coś zdrowego”

Stanisław Karaszewski

Jeśli chcesz się żywić zdrowo, jadaj zawsze kolorowo!

Jedz owoce i jarzyny, to najlepsze witaminy!

Jedz razowce z grubym ziarnem, zdrowe jest pieczywo czarne!

Na kanapkę, prócz wędliny, połóż listek zieleniny!

I kapusta, i sałata, w witaminy jest bogata!

Oprócz klusek i kotleta niech się z jarzyn składa dieta!

Jedz surówki i sałatki, będziesz za to piękny, gładki!

Gotowane lub duszone zawsze zdrowsze niż smażone!

Mleko, jogurt, ser, maślanka – to jest twoja wyliczanka.

Chude mięso, drób i ryba to najlepsze białko chyba!

Sok warzywny, owocowy, kolorowy jest i zdrowy!

Kto je tłusto i obficie, ten sam sobie skraca życie!

Bób, fasola, groszek, soja – to potrawa będzie twoja.

Sosy lepsze są niż tłuszcze, niech się w tłuszczu nic nie pluszcze!

Zostaw smalec, dolej olej, niech na olej będzie kolej!

Dobra także jest oliwa, bo dla zdrowia sprawiedliwa!

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)