Aktualności

kids read

Cele dydaktyczno-wychowawcze – grudzień:

  • wprowadzenie pojęć: troskliwość, współpraca;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

Kącik Dobrego Startu

„Zima”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Piękny rysunek dziś zrobiłam.

Na mojej kartce jest korona. //

Musi być bardzo niewygodna,

gdy jest na głowę założona. //

Ref.: Zima koronę na głowie ma,

w lodowym zamku mieszka tam. //

Koronę narysuję ja,

w prezencie mojej mamie dam. //

„Prezent na święta”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Kiedy święta już nadejdą, //

wtedy na prezenty czekam. //

Choć wieczerza zakończona, //

to Mikołaj z paczką zwleka. //

A gdy wreszcie się pojawi, //

wtedy prezent swój dostanę. //

A co w paczce tej odnajdę, //

tego to ja nie wiem wcale. //

 

Piosenki

,,Fabryka Świętego Mikołaja”

sł. i muz. Adrianna Furmaniak-Celejewska

 

Ref.: Pada śnieg, za oknami srebrzysta biel.

Śpiewa wiatr, kto nadchodzi, już każdy wie.

To z Laponii Mikołaj na sankach mknie.

Czy odwiedzi mnie? Czy odwiedzi mnie?

Bo ja w snach już raz go odwiedziłem,

do fabryki skrzatów wyruszyłem

i pociągiem się wybrałem w magiczny świat,

w którym konduktorem został skrzat.

Pierwsza sala to misiowo, tu jest zawsze kolorowo.

Najpierw główka, oczy, uszy i już misia skrzacik uszył,

teraz włoży mu kubraczek, na czapeczce zrobi szlaczek,

potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!

Ref.: Pada śnieg…

W drugiej sali są pajace, jeden klaszcze, drugi skacze.

Mają oczka malowane, skrzacik zrobił to wspaniale!

Teraz włoży im kubraczki, na czapeczce zrobi szlaczki,

potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!

 

,,Strojnisia choinka”
sł. Jadwiga Mackiewicz, muz. Krystyna Kwiatkowska

 

Zielone gałązki, a na każdej świeczka,

w stroiku z bibułki stoi choineczka.

Ref.: Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,

wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy.

Hej! Kolęda, kolęda!

Kolory tęczowe w bombkach latarenkach –

choinka w kolorach strojna jak panienka.

Ref.: Gdy zaświeci gwiazdka…

Gra wicher zimowy w sadzie za oknami –

strojnisia choinka słucha razem z nami.

Ref.: Gdy zaświeci gwiazdka…

 

Wiersze

,,Domek dla ptaszków”

Irena Suchorzewska

Dziś w przedszkolu

Krzyś i Tomek

Zmajstrowali

Ptaszkom domek.

Jest podłoga,

Jest i daszek,

Żeby się mógł

Schować ptaszek.

Jest tam miejsce

Na okruszki

Dla wróbelka, pośmieciuszki,

Jest i gwoździk

Na skraweczki

Dla łakomej

Sikoreczki.

„Świąteczne podarki”

Rafał Lasota

Pod choinką są prezenty.

Każdy prezent jest zamknięty.

Każdy prezent na mnie zerka,

Bym rozwinął go z papierka.

Wyobraźnią już rysuję,

Co tam w środku się znajduje?

Może misiek, klocki może…

Ty prezencie! Ty potworze!

Złość już mnie za gardło ściska,

Chcę rozwinąć prezenciska!

Łypią na mnie pod choinką

Kolorową kuszą minką!

To za wiele! Ponad siły!

Już nie będę dla nich miły!

Niech już idą z mego domu!

Ja je oddam byle komu!

Nawet łezka mi nie spłynie,

Gdy to wszystko w koszu zginie!

Ale… jeśli w tych paczuszkach

Dwa cukrowe są jabłuszka?!

Jeśli jest tam misio mały,

Co zielone ma sandały!

Może są tam cukiereczki

I orzeszki, i książeczki…!

Trudno!

Choć się czas odwleka,

To ja na nie już poczekam…

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)