Aktualności

kids read

Cele dydaktyczno-wychowawcze – marzec:

  • wprowadzenie pojęć : wiedza, wytrwałość;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, c, j, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

Kącik Dobrego Startu

„Wiosenna chmura”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Zakrywa słońce

chmura wiosenna. //

Jest dziś leniwa

i trochę senna. //

Ma za zadanie

pokropić deszczem, //

a ona chętnie

spałaby jeszcze. //

Wiosenny deszczyk

potrzebny, aby //

rosły nam kwiaty,

drzewa i trawy. //

„Dzwonki”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Dzwoni duży dzwon. /

Bim – bam – bom. //

Przypomina on. /

Bim – bam – bom. //

Dzwoni duży dzwon. /

Bim – bam – bom, //

Że już święta są. /

Bim – bam – bom. //

Dzwoni dzwonek mały. /

Biri, biri, bam. //

Aż się trzęsie cały. /

Biri, biri, bam. //

Mały cienko brzmi. /

Biri, biri, bi. //

Duży nisko brzmi. /

Bim – bam – bom. //

 

Wiersze

„W zagrodzie”

Bożena Forma

Wstawać wszyscy wstawać,

dzionek się zaczyna.

Słoneczko już świeci

to dobra nowina.

Gospodyni Magda

z łóżka wyskakuje.

Krząta się po domu,

czasu nie marnuje.

Już czekają kury,

kaczki i perliczki.

Kogut, kilka gęsi,

indor i indyczki.

Gospodyni w wiadrach,

czystą wodę niesie.

Ptactwu sypie karmę,

głodne wszystkie przecież.

Wypuszcza z obory

krowę i barana,

niech na łące trawę

skubią już od rana.

Jak to gospodyni

dba o swą zagrodę,

zawsze bardzo chętnie

pokazać wam mogę.

„Wielkanocny stół”

Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych,

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

A przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę,

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

w wielkanocne świętowanie

jak wiosna wesołe!

 

Piosenki 

,,Przyszła wiosna do niedźwiedzia”

sł. Anna Bernat, muz. trad.

Przyszła wiosna do niedźwiedzia:

„Zbudź się, misiu, zbudź!”.

Pogłaskała słonkiem,

dzyń, dzyń leśnym dzwonkiem.

Zbudź się, misiu, zbudź się, misiu,

a on śpi i już!

Przyszła wiosna do niedźwiedzia:

„Zbudź się, misiu, zbudź!”.

Burzą grała, grzmiała, gromem zahuczała.

Zbudź się, misiu, zbudź się, misiu,

a on śpi i już!

Nadleciała pszczółka mała:

„Zbudź się, misiu, zbudź!”.

Bzyku – bzyk do ucha, widział kto leniucha!

Ledwie pszczółka bzyk – bzyknęła,

Niedźwiedź krzyknął: „Miód!”.

,,Śmigus-dyngus”
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

W Poniedziałek Wielkanocny

poganiał wiatr chmurki,

By zrosiły ciepłym deszczem

Zajączka i kurki.

W trawie schował się zajączek,

a kurki w kurniku.

Czy to deszcz, czy śmigus-dyngus,

Wietrzyku psotniku?

Ref.: Śmigus-dyngus to zabawa.

Śmigus z lewa, dyngus z prawa.

Chociaż w butach chlupie woda,

chować się po kątach szkoda.

Chociaż w butach chlupie woda,

chować się po kątach szkoda.

Wiadro z wodą wziął zajączek,

a kurki – dzbanuszek.

Chlust na wietrzyk, a on woła:

– Już myć się nie muszę.

Przez okienko widział wszystko

cukrowy baranek:

– Oj, nie będę dynguśnikiem,

bo w domu zostanę!

Ref.: Śmigus-dyngus…

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)