Aktualności

kids read

Cele dydaktyczno-wychowawcze – kwiecień:

  • wprowadzenie pojęć: radość, kultura;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

Piosenki

,,Mali wynalazcy”

sł. Marcin Przewoźniak, muz. Krzysztof Mroziński

Czy dorośli już nam wszystko

wymyślili?

Wynaleźli, opisali

i odkryli?

Leki, drony i smartfony,

i żarówki…

Poczekajcie! Nadciągają

mądre główki!

Bo my… Bo my…

Bo my… Bo my…

Ref.: Wymyślimy coś takiego,

coś dobrego i fajnego.

Coś takiego, że dorośli będą,

będą nam zazdrościć!

Wymyślimy galaretkę,

która leczy.

I maszynę, która sprząta

nasze rzeczy.

I rajstopy, co się same

zakładają,

oraz lody, które nas

nie przeziębiają!

A tak! A tak!

A tak! A tak!

Ref.: Wymyślimy coś takiego…

Będą żelki na zły humor

i lenistwo.

I parasol, który chroni

środowisko.

Dorośniemy, odkryjemy

– zobaczycie.

Urządzimy naszą Ziemię

wyśmienicie.

Hurra! Hurra!

Hurra!

Ref.: Wymyślimy coś takiego…

,,Grzeczne słówka”
sł. Agnieszka Galica, muz. Danuta i Karol Jagiełłowie

Już od taty i od mamy,

te trzy słowa dobrze znamy,

które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.

Te magiczne słowa trzy,

pewnie znasz je także ty,

używajcie ich na co dzień, proszę was.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję,

to zwykle w życiu skutkuje,

niech dobre więc wychowanie,

na zawsze z tobą zostanie. (bis)

Ludzie dobrze wychowani,

tak mówiła nasza pani,

i to prawda, sprawdziliśmy,

wierzcie mi, te trzy słowa dobrze znają

i ich ciągle używają,

więc nie zapominaj o nich także ty.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

Przestaliśmy już być mali,

więc będziemy nauczali,

jak używać tych magicznych, pięknych słów.

Aby świat był dużo lepszy,

ludzie stali się grzeczniejsi,

by obyczaj ten zagościł u nas znów.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

Kącik Dobrego Startu

„Grotołazi”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Grotołazi po jaskiniach

chodzą z przyjemnością. //

Lubią być pod ziemią,

mimo że czasami mokną. //

W uszach brzmi niezwykła cisza,

ciemno, niewyraźnie. //

Widok śpiących nietoperzy

wzbudza wyobraźnię. //

„Pętelki

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Emilka ma kurtkę, kupiła ją mama. //

Dziewczynka nie lubi swej nowej kurteczki. //

By zapiąć ją, musi zakładać pętelki, //

bo kurtka ma małe, drewniane kołeczki. //

Emilka codziennie się trudzi ogromnie, //

by równo założyć tych kilka pętelek, //

bo jeśli nie zapnie kołeczków dokładnie, //

to wiatr ją przewieje i złapie kaszelek. //

 

Wiersze

,,Robotek”

Joanna Papuzińska

Blacha, gwoździe, drut, śrubokręt i młotek.

Co to będzie?

Mały robot, Robotek.

Dla kogo?

No, nie dla mnie,

Ja go dam naszej mamie.

Robotek co dzień o świcie

Nastawi dla wszystkich wodę na mycie,

Do sklepu zbiegnie na dół

I zakupy zrobi do obiadu.

Pozdejmuje kożuchy z mleka,

Szczypiorek drobno posieka,

Wyprasuje fartuszki,

Guzik przyszyje do bluzki.

Ugotuje, pozmywa, sprzątnie, zrobi pranie,

A mama będzie leżeć na tapczanie

I książki czytać.

Albo nas pytać:

„A może byśmy poszli do kina, kochani?”

„Kwoka”

Jan Brzechwa

Proszę pana, pewna kwoka

Traktowała świat z wysoka

I mówiła z przekonaniem:

– Grunt – to dobre wychowanie!

Zaprosiła raz więc gości,

By nauczyć ich grzeczności.

Osioł pierwszy wszedł, lecz przy tym

W progu garnek stłukł kopytem.

Kwoka wielki krzyk podniosła:

– Widział kto takiego osła?!

Przyszła krowa. Tuż za progiem

Zbiła szybę lewym rogiem.

Kwoka, gniewna i surowa,

Zawołała: – A to krowa!

Przyszła świnia prosto z błota.

Kwoka złości się i miota:

– Co też pani tu wyczynia?

Tak nabłocić! A to świnia!

Przyszedł baran. Chciał na grzędzie

Siąść cichutko w drugim rzędzie,

Grzęda pękła. Kwoka, wściekła,

Coś o łbie baranim rzekła

I dodała: – Próżne słowa,

Takich nikt już nie wychowa,

Trudno… Wszyscy się wynoście!

No i poszli sobie goście.

Czy ta kwoka, proszę pana,

Była dobrze wychowana?

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)